Światowy Tydzień Pieniądza jest coroczną międzynarodową kampanią z zakresu edukacji finansowej. Hasło przewodnie GMW 2025 – „Pomyśl zanim klikniesz follow. Miej finanse pod kontrolą” (Think before you follow, wise money tomorrow) – nawiązuje do zmian zachodzących w dziedzinie finansów cyfrowych oraz w sposobie korzystania przez konsumentów z usług finansowych w Internecie – od podążania za influencerami, po wzrost wykorzystania sztucznej inteligencji. Zmiany te mogą utrudniać, zwłaszcza osobom młodym, dotarcie do wiarygodnych informacji i porad. Również emocje i pewne mechanizmy zachowań mogą prowadzić do złych decyzji finansowych, zwłaszcza wskutek presji grupy rówieśniczej lub wpływu mediów społecznościowych. W tym kontekście jest niezbędne, aby młodzież nauczyła się dobrze zarządzać pieniędzmi, rozpoznawać wyzwalacze emocji oraz krytycznie oceniać źródła informacji. Dzięki podniesieniu poziomu wiedzy finansowej młodzieży będzie ona lepiej poruszać się na rynku finansowym, opierać się pokusom i rozpoznawać nieobiektywne porady, co w rezultacie sprawi, że jej decyzje finansowe będą bardziej świadome.
W tygodniu od 17 do 23 marca w ramach GMW uczniowie między innymi uczestniczyli w webinarach:
- Cyberprzestępcy w świecie finansów
- Najważniejszy jest plan! Czyli o budżecie i podatkach
- Influenserzy jako źródło informacji o rynku finansowym. Dlaczego warto inwestować w to, co rozumiem i sprawdziłem
- Jeden klik i zysk w mig? „Biały wywiad” internetowych okazji
- Co powinien wiedzieć młody kierowca o ubezpieczeniach. Konsekwencje niewłaściwych zachowań kierowcy