Learn more, work better
REGULAMIN REKRUTACJI
- O udział w projekcie mogą ubiegać się uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Rybniku, uczęszczający w roku szkolnym 2023/2024 do klasy czwartej o profilu:
- technik hotelarstwa
- technik żywienia i usług gastronomicznych
- technik reklamy
- technik logistyk
- W celu ubiegania się o udział w projekcie uczniowie zobowiązani są do dostarczenia wypełnionego formularza zgłoszeniowego, listu motywacyjnego oraz Europass CV. (dokumenty do pobrania ze strony projektu). Termin dostarczenia dokumentów upływa dnia 09 października 2023 roku.
- Kryteria rekrutacji:
a) Ocena z zachowania z klasy trzeciej,
– ocena wzorowa – 6 pkt
– ocena bardzo dobra – 5 pkt
– ocena dobra – 4 pkt
– ocena poprawna – 3 pkt
– ocena nieodpowiednia lub naganna – 0 pkt
b) Ocena z przedmiotów kierunkowych – zawodowych (śr. arytmetyczna)
– uczniowie hotelarstwa:
– uczniowie gastronomii i żywienia
– uczniowie reklamy
– uczniowie logistyki
Następujący sposób:
– ocena celująca = 6 pkt
– ocena bardzo dobra = 5 pkt
– ocena dobra = 4 pkt
– ocena dostateczna = 3 pkt
– ocena dopuszczająca = 2pkt
– ocena niedostateczna = 0 pkt
c) Ocena z języka angielskiego, przeliczona na punkty tak samo jak ocena z przedmiotów kierunkowych.
d) rozmowa/test w języku angielskim przeliczona na punkty tak samo jak ocena z przedmiotów kierunkowych.
4. Uczniowie z trudniejszych środowisk będą rekomendowani przez wychowawcę i mogą otrzymać dodatkowe 2 pkt. Uczniowie będą mieli możliwość uzyskania maksymalnie 26 pkt (24 pkt regulaminowe + 2 pkt dodatkowe)
Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 24.
Uczniowie z trudniejszych środowisk rekomendowani przez wychowawcę maksymalnie 26 punktów.
Uczestnicy z największą liczbą punktów zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie zgodnie z poniższym podziałem.
- Teneryfa – Wyspy kanaryjskie
- hotelarstwa
- żywienia i usług gastronomicznych
- Malmo – Szwecja.
- reklamy
- logistyk
W przypadku równej liczby punktów decydujący głos ma komisja rekrutacyjna w porozumieniu z dyrekcją szkoły oraz wychowawcą klasy.
- Uczniowi, który nie otrzymał akceptacji komisji przysługuje odwołanie. Powinno być ono złożone u koordynatora projektu w ciągu 7 dni od dnia ogłoszenia listy osób zakwalifikowanych wraz z uzasadnieniem.
- Odwołanie ucznia rozpatruje dyrektor ZSEU w ciągu 7 dni od daty wpływu pisma.
- Decyzję ostateczną o przyjęciu kandydata do projektu podejmuje Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Rybniku.
- Warunkiem przesunięcia kandydata z listy rezerwowej na listę uczestników może być:
- rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie z powodu uzasadnionych przyczyn losowych (np.: choroba, sytuacja rodzinna)
- opuszczenie 30% zajęć przygotowawczych przez uczestnika projektu
- znaczące obniżenie ocen uczestnika z przedmiotów rekrutacyjnych w pierwszym semestrze roku szkolnego mobilności
- niestosowanie się uczestnika do zaleceń opiekunów bądź koordynatora projektu
Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie, wraz z ilością uzyskanych punktów zostanie opublikowana do 27.10.2023 października 2023 roku.
Lista rekrutacyjna będzie się składała z następującej liczby osób
- technik hotelarstwa – 7 osób
- technik żywienia i usług gastronomicznych – 8 osób
- technik reklamy – 9 osób
- technik logistyk – 6 osób
- lista rezerwowa – 4 osoby (po jednym uczniu z każdego zawodu)
WAŻNE INFORMACJE
Informacja dotycząca terminu testu językowego będzie podana na stronie szkoły
- Europass CV
- Deklaracja uczestnictwa: Formularz zgłoszeniowy
Wszystkie dokumenty należy donieść w skoroszycie wpinanym
- t. reklamy, t. logistyk do p. Ewy Kufel
- t. hotelarstwa t. żywieniu i usług gastronomicznych do p. Dariusza Idzika
Osoby zakwalifikowane do projektu – Teneryfa
Technik hotelarstwa
- Brachman Natalia
- Kasperska Maja
- Kmiecik – Seixas Wiktor
- Nogły Zuzanna
- Oleś Kacper
- Psota Nicola
- Simińska Małgorzata
Technik żywienia i usług gastronomicznych
- Koczy Milena
- Magiera Igor
- Seweryn Mateusz
- Tatarek Paweł
- Grędziszewski Andrzej
- Brzezinka Karol
- Kędrak Klaudia
- Rojek Filip
Rezerwa
- Baniak Zuzanna
- Ogon Przemysław
Osoby zakwalifikowane do projektu – Szwecja
Technik logistyk
- Filip Oliwia
- Lasota Kacper
- Pikulicki Damian
- Wolny Edyta
- Zemelka Maksymilian
Technik reklamy
- Chechła Marta
- Pielacz Natalia
- Rulka Anna
- Rzewnicka Nadia
- Szczęsna Martyna
- Wąsowska Klaudia
- Wochnik Liliana
- Zaremba Magdalena
- Bania Roksana
- Sztorc Amelia
Rezerwa
- Gabryś Vanessa
- Płonka Natalia
Wizyty przygotowawcze w ramach projektu “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowe” „Learn more, work better”
W dniach 30.01.2024 oraz 04.02.2024 odbyły się dwie wizyty przygotowawcze w ramach realizacji działań projektowych, odpowiednio w Szwecji i na Teneryfie. Celem wizyt było przygotowanie mobilności uczniów, poznanie naszych zagranicznych partnerów i zakładów pracy, w których uczniowie będą realizować praktykę zawodową. Mieliśmy również możliwość zwiedzenia miejsc zakwaterowania podczas realizacji mobilności.
W ramach działań projektowych, który realizujemy w naszej szkole, odbyły się dla uczestników mobilności zajęcia z przygotowania pedagogicznego, bhp, języka angielskiego i kulturowe, które były realizowane on-line z wykorzystaniem platformy Teams. Celem zajęć było jak najlepsze przygotowanie uczestników do odbycia zagranicznych praktyk zawodowych. Ważnym aspektem była również integracja uczestników poszczególnych grup wyjeżdżających do Szwecji i na Teneryfę, dzięki zajęciom warsztatowym w szkole, gdzie uczniowie brali udział w ciekawych grach i zabawach integracyjnych, a dobrą atmosferę umiliła pizza dla wszystkich uczestników.
Erasmus Days – 6 days to make Europe shine!
W naszej szkole świętowaliśmy Erasmus Days – coroczne wydarzenie, które odbywa się w październiku, mające na celu promowanie programu Erasmus+ oraz mobilności edukacyjnej.
Celem Erasmus Days jest nie tylko zwiększenie świadomości o korzyściach płynących z międzynarodowej nauki, ale także stworzenie możliwości nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń między uczestnikami. Wydarzenie angażuje społeczności akademickie oraz młodzież, a także promuje różnorodność kulturową i osobisty rozwój. Zachęca się również do dzielenia się doświadczeniami w mediach społecznościowych, co dodatkowo zwiększa widoczność inicjatywy. Tegoroczna, już 8 edycja organizowana jest pod hasłem: „6 days to make Europe shine”. W tym roku koncentrujemy się na sporcie w harmonii z Igrzyskami Olimpijskimi, które odbywały się w Paryżu.
Zgodnie z ideą Erasmus Days w naszej szkole był to czas promocji programu Erasmus+ i dziedzictwa kulturowego, odbyła się audycja przybliżająca ideę i tegoroczne hasło Erasmus Days. W marcu uczniowie w zawodach technik hotelarstwa i technik żywienia i usług gastronomicznych odbyli praktyki zawodowe na Teneryfie, natomiast w maju uczniowie w zawodach technik reklamy i technik logistyk odbyli praktyki w Szwecji. Mobilności zostały zorganizowane w ramach projektu „Learn more, work better” o numerze 2022-1-PL01-KA122-VET-000070771 realizowany w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
W tym dniu promując aktywność fizyczną uczestnicy projektu świetnie bawili się na kręglach, jednocześnie doskonaląc zasadę fair play w formie zabawy. Uczniowie klas gastronomicznych pod kierunkiem nauczycieli przygotowali poczęstunek dla społeczności szkolnej w formie smakowitych przekąsek, szwedzkich klopsików z żurawiną i hiszpańskich tapas z sosem. Erasmus Days kierowany był do całej społeczności szkolnej, zwłaszcza do uczniów którzy w tym roku szkolnym biorą udział w procesie rekrutacji w ramach Akredytacji Erasmusa, mogli oni sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując quiz. Dzień ten był też okazją by dzielić się doświadczeniami w social mediach, by pokazać, że warto brać udział w projektach mobilności.
Praktyki zagraniczne naszych uczniów
W ramach realizacji projektu „Learn more, Learn batter ” dnia 26.02.2024 r. pierwsza grupa uczniów wyjechała na hiszpańską Teneryfę. Wyjazd miał na celu realizację praktyki zawodowej. Pierwsza grupa to technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych Uczniowie z tych klas realizowali praktykę przez jeden miesiąc. Młodzież praktykowała w dwóch hotelach w malowniczych miejscowościach tej wyspy: Adeje i Puerto de Santiago. Uczniowie zdobyli nowe, cenne umiejętności zawodowe, absorbując kulturę hiszpańską i ciesząc się pobytem w pięknej okolicy nad Oceanem Atlantyckim. W weekendy młodzież odbyła wycieczki m.in. do klimatycznej stolicy Teneryfy, Santa Cruz, oraz historycznej La Laguny, wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Kolejne praktyki zagraniczne naszych uczniów
13 maja kolejna grupa uczniów realizujących projekt „Learn more, Learn batter” wyruszyła na praktyki zagraniczne. Tym razem byli to uczniowie: technik logistyk oraz technik reklamy. Miesięczna praktyka zawodowe była realizowane w szwedzkim Malmo. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności zawodowe i językowe w szwedzkich przedsiębiorstwach. W czasie wolnym poznali kulturę i życie w Szwecji zwiedzając uniwersyteckie miasteczko Lund i wielokulturowe Malmo. Podczas wycieczki zorganizowanej przez szwedzkiego koordynatora, uczniowie mieli możliwość podziwiać niesamowitą przyrodę rezerwatu Kullaberg. Grupa brała również udział w ciekawych aktywnościach sportowo – rekreacyjnych takich jak: BBQ i kręgle.
Praktyki zagraniczne – sprawozdanie
Uczniowie klas technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych realizowali praktykę zawodową w Hiszpanii na Teneryfie
15 uczniów szlifowało nowe umiejętności zawodowe w najlepszych hotelach Teneryfy.Oprócz obowiązków związanych z pracą w hotelach, młodzież poznawała także zabytki i kulturę kraju w którym przebywała.
Kolejna grupa 15 uczniów z klas technik logistyk i technik reklamy nabywała nowe umiejętności w szwedzkich firmach. Oprócz praktyk uczniowie realizowali rozbudowany program kulturowy w czasie wolnym.
Nasza młodzież znakomicie radziła sobie w nowym otoczeniu, doskonaląc umiejętności zawodowe, rozwijając kompetencje społeczne i szlifując umiejętności językowe z języka angielskiego, hiszpańskiego i szwedzkiego.
Projekt “Learn more, work better” o nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000070771 realizowany w ramach projektu “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” jest współfinansowany ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.