Egzamin zawodowy
Terminy egzaminów w sesji czerwiec-lipiec 2022
CZĘŚĆ PISEMNA
2-7.06.2022r. – formuła 2019
21.06.2022r. – formuła 2017 i formuła 2012
Kwalifikacja (zawód , klasa)
|
Termin części pisemnej |
Sala |
HGT.02
(Technik żywienia i usług gastronomicznych, 3TG, 3TŻ, 3TGP)
|
2.06.2022 r.
Godz. 9.00 Godz. 12.00 |
202 A, 204A, 205 A, 207 A
|
HAN.01
(Technik handlowiec, 3TH, 3THP)
|
3.06.2022 r.
Godz. 9.00 Godz. 12.00 |
202 A, 204A, 205 A, 207 A
|
SPL.01 (magazynier-logistyk, 3KM) | 3.06.2022 r.
Godz. 12.00 |
202A |
HGT.02
(Kucharz, 3KM)
|
3.06.2022 r. Godz. 12.00 |
207A |
HGT.03
(Technik hotelarstwa, 3TA, 3TAP)
|
6.06.2022 r.
Godz. 9.00 Godz. 12.00 |
202 A, 204A, 205 A, 207 A
|
SPL.01 (technik logistyk, 3TLP) | 6.06.2022 r.
Godz. 12.00 |
204A
205A 207A |
EKA.04 (technik ekonomista, 3TBP)
|
7.06.2022 r.
Godz. 9.00 |
202 A
204A 205 A |
EKA.05 (technik rachunkowości, 3TCR)
|
7.06.2022 r.
Godz. 9.00 |
207 A |
PGF.07 (technik reklamy, 3TRP, 3TCR)
|
7.06.2022 r.
Godz. 12.00 |
202 A
204A 205 A 207 A |
AU.25
(technik handlowiec)
|
21 czerwca 2022 r.
Godz. 12.00
|
209 D |
AU.36
(technik ekonomista)
|
21 czerwca 2022 r.
Godz. 12.00 |
201 D |
TG.13
(technik hotelarstwa)
|
21 czerwca 2022 r.
Godz. 12.00 |
203 D |
A.27
(technik organizacji reklamy)
|
21 czerwca 2022 r.
Godz. 12.00 |
208 D |
EGZAMIN ZAWODOWY
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
1-15.06.2022r. – formuła 2019
20.06.2022 – 27.06.2022r. – formuła 2017
27.06.2022r. – formuła 2012
Kwalifikacja (klasa) |
Termin części praktycznej |
Sala |
SPL.01
|
1 czerwca 2022 r.
Godz. 9.00 |
201D
203D 208D 209D |
HGT.03
|
1 czerwca 2022 r.
Godz. 9.00 |
aula
210D |
PGF.07
|
9 czerwca 2022 r.
godz. 8.00 i 12.30 |
202A
207A |
EKA.04
|
10 czerwca 2022 r.
godz. 8.00 |
202 A
204 A 205 A 020 F |
EKA.05
|
15 czerwca 2022 r.
godz. 8.00 |
204 A
205 A |
AU.32
|
20 czerwca 2022 r.
Godz. 13.00 |
201 D |
TG.13
|
20 czerwca 2022 r.
Godz. 13.00 |
209 D |
TG.16
|
20 czerwca 2022 r.
Godz. 13.00 |
203 D |
AU.25
|
24 czerwca 2022 r.
Godz. 9.00 |
205 A |
AU.36
|
27 czerwca 2022 r.
Godz. 9.00 |
204 A |
A.27 | 27 czerwca 2022 r.
Godz. 9.00 |
207A |
HAN.01
|
6 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.30, 17.00 |
101 D |
7 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.30, 17.00 |
101 D | |
9 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.30 |
101 D | |
14 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.30 |
101 D | |
HGT.02
|
6 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.00, 16.00 |
8 D
10 D |
7 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.00, 16.00 |
8 D
10 D |
|
8 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.00 |
8 D
10 D |
|
9 czerwca 2022 r.
Godz. 8.00, 12.00 |
8 D
10 D |
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w roku szkolnym 2021/2022
Formuła 2012, Formuła 2017 oraz Formuła 2019
1. O dostosowanie warunków i form egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie uczniowie mogą ubiegać się na podstawie:
-
- opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej o dysleksji;
- orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
- orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej o potrzebie nauczania indywidualnego;
- zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia;
- na podstawie objęcia w roku szkolnym 2021/2022 pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na:
– trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
– zaburzenia komunikacji językowej
– sytuację kryzysową lub traumatyczną.
2. Opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się/zaświadczenie lekarskie zdający przedkłada dyrektorowi szkoły wraz z deklaracją przystąpienia do egzaminu.
W szczególnych przypadkach zaświadczenie lekarskie może być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po jego otrzymaniu.
3. Opinia rady pedagogicznej (pkt. 1 e) wydawana jest na wniosek nauczyciela, rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia.
4. Dyrektor szkoły informuje na piśmie ucznia/absolwenta lub jego rodziców o przyznanych dostosowaniach nie później niż na 3 miesiące przed terminem egzaminu zawodowego.
5. Rodzice ucznia niepełnoletniego lub pełnoletni uczeń składają oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych mu dostosowań w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji.
6. Wybrane sposoby dostosowania warunków i form egzaminu zawodowego
Uprawnieni do dostosowania | Sposoby dostosowania | |
1. Zdający ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
(na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej) |
Część pisemna | Część praktyczna |
1.Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
|
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Zapisywanie rezultatów w postaci dokumentacji z wykonania zadań na komputerze (jeśli stopień dysgrafii uniemożliwia odczytanie pracy) |
|
2. Zdający słabosłyszący
(na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenia lekarskiego) |
1.Wydłużenie czasu egzaminu do 30 minut.
|
1.Wydłużenie czasu egzaminu do 30 minut.
|
3.Zdający słabowidzący
(na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenia lekarskiego)
|
1. Arkusz zapisany czcionką Arial 16 pkt. lub
Płyta CD zawierająca arkusz w formie pliku dźwiękowego oraz arkusz zapisany w formacie MS Word 2. Wydłużenie czasu egzaminu do 30 minut. 3. Korzystanie z przyborów optycznych, którymi zdający posługuje się na co dzień. 4. Dostosowane oświetlenie stanowiska pracy. |
1. Arkusz zapisany czcionką Arial 16 pkt. lub
Płyta CD zawierająca arkusz w formie pliku dźwiękowego oraz arkusz zapisany w formacie MS Word 2. Wydłużenie czasu egzaminu do 30 minut. 3. Korzystanie z przyborów optycznych, którymi zdający posługuje się na co dzień. 4. Dostosowane oświetlenie stanowiska pracy. |
4. Zdający z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
(na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenia lekarskiego) |
1.Wydłużenie czasu egzaminu do 30 minut.
2. Przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali.
|
1.Wydłużenie czasu egzaminu do 30 minut.
2. Przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali. 3. Zapisywanie rezultatów w postaci dokumentacji z wykonania zadania na komputerze (w uzasadnionych przypadkach). |
5. Zdający z przewlekłymi chorobami
(na podstawie orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego lub zaświadczenia lekarskiego |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali. 3. Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków. |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali. 3. Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków.
|
6. Zdający chorzy lub niesprawni czasowo
(na podstawie zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia) |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków. 3. Korzystanie z odpowiedniego sprzętu i środków dydaktycznych, w tym z komputera. |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków. 3. Korzystanie z odpowiedniego sprzętu i środków dydaktycznych, w tym z komputera.
|
7. Zdający z niepełnosprawnością ruchową
(na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenia lekarskiego)
Zdający z czasową niesprawnością rąk (na podstawie zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia) |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Korzystanie ze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, z których zdający korzysta na co dzień, w tym z komputera. 3. Korzystanie z pomocy osoby wspomagającej, która zapisuje odpowiedzi zdającego. |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Korzystanie ze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, z których zdający korzysta na co dzień, w tym z komputera. 3. Korzystanie z pomocy osoby wspomagającej, która zapisuje odpowiedzi zdającego. |
8. Zdający z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
(na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub zaświadczenia lekarskiego) |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Korzystanie ze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, z których zdający korzysta na co dzień, w tym z komputera. |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Korzystanie ze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, z których zdający korzysta na co dzień, w tym z komputera. |
9. Zdający, którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
(na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej) |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut.
2. Przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali. 3. Zapewnienie obecności specjalisty, np. psychologa (w uzasadnionych przypadkach). |
1. Przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu do 30 minut
2. Przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali. 3. Zapewnienie obecności specjalisty, np. psychologa (w uzasadnionych przypadkach). |