W dniach od 5 do 12 kwietnia młodzież Ekonomika zdobywała Anglię i Szkocję! W piątkowy poranek, dnia 5 kwietnia, grupa 49 uczniów naszej szkoły wraz z 4 opiekunami wyruszyła w kierunku Wysp Brytyjskich. Komfortowym autokarem przemierzyliśmy całą Europę, by następnego dnia promem szczęśliwie przybyć do brzegów Dover. Zmęczeni, ale podekscytowani, dojeżdżamy do Londynu. Spacerujemy dzielnicą Westminster i podziwiamy eksponaty w Muzeum Brytyjskim. Po noclegu i pysznym śniadaniu ruszamy dalej – w kierunku pięknej Szkocji. Po drodze, zatrzymujemy się w York – mieście, gdzie zbiegają się kultury wikingów i Rzymian. Tam, zachwycamy się górującą nad miastem katedrą York i spacerujemy ulicą The Shambles (Rzeźnicka) – jedyną w Europie średniowieczną ulicą zachowaną w całości. To nie koniec wrażeń – wieczorem docieramy do majestatycznego Edynburga, który onieśmiela swoim pięknem i malowniczą architekturą. Po noclegu w centrum stolicy Szkocji, wędrujemy Royal Mile – główną ulicą starówki, łączącą dwa zamki Edynburga: Edinburgh Castle i Pałac Holyrood. Gwar niezliczonych grup turystów i dźwięk tradycyjnych szkockich dud dopełnia magii tego miejsca. Zwiedzamy Edinburgh Castle i podziwiamy widok z tej fortecy na Morze Północne. Po posiłku – nie zatrzymujemy się, jedziemy dalej! Na nasz mały koniec świata, na odległą północ Szkocji – do Inverness. Po drodze czekają nas niezapomniane widoki szkockich gór – zamglony Ben Nevis, tajemnicze Loch Ness oraz zapierające dech w piersiach przełęcze, wodospady i góry tej niezwykłej krainy. Docieramy do odległego Inverness, gdzie po noclegu i tradycyjnym angielskim śniadaniu w szkockim pubie powracamy do Anglii. 10 kwietnia nasi niestrudzeni poszukiwacze przygód zwiedzają Oxford, a w nim Christ Church College, gdzie studiowali między innymi premierzy Wielkiej Brytanii, słynni naukowcy i politycy. Powracamy do Londynu na zasłużony odpoczynek. 11 kwietnia zwiedzamy majestatyczne Tower. Żegnamy Londyn podczas rejsu Tamizą i wyruszamy w drogę powrotną do Polski, bogatsi o niesamowite wrażenia i praktyczne umiejętności językowe. 12 kwietnia szczęśliwie docieramy na teren szkoły i już marzymy o kolejnych wyprawach z Ekonomikiem!